חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייבוש תת רצפתי

הצורך בביצוע ייבוש תת רצפתי נובע מחדירה של מים אל השטח ואל התשתיות שנמצאים מתחת לאריחים בבית. תופעה זו נקראת מים כלואים, זאת כיוון שהמים אינם מסוגלים לצאת ממקום זה והם גם אינם מסוגלים להתייבש לבד כיוון שהם אינם חשופים לאוויר.

גילוי של מים כלואים לפני ייבוש תת רצפתי

לקוחות אשר חשים שקיימת ירידה ברמת האוויר הצח בבית, הם רואים כתמי עובש על האריחים, חלק מהאריחים רופפים ולא מהודקים כפי שהיו בעבר ויש גם ריחות לא נעימים בבית. לאור כל זאת הם  קוראים לצוות המומחים שלנו,  כדי שיבדקו מהי הסיבה לכל ההתרחשות הקיצונית הזו.

בעזרת מצלמה תרמית, איש המקצוע עובר על האריחים, סורק אותם בזה אחר זה  ומגלה בדרך כלל כמות גדולה מאד של לחות, שהיא הרבה מעבר לתקן הישראלי. מדובר בנושא שיש לפתור אותו במהירות כדי לא להגיע למצב שיהיה גרוע הרבה יותר ויגרום לנזקים נרחבים הן לבית והן לבני הבית.

יש שתי סיבות עיקריות שבגללן נוצר מצב של מים כלואים, האחת היא העובדה שכאשר הדביקו את האריחים לא מרחו רובה, מרחו אותה לא טוב או השתמשו בחומר שהוא אינו איכותי. או לחלופין לא הותקנו פוגות בין האריחים. כתוצאה מהמצבים הללו, חלק מהמים בעת שטיפת הרצפה, חודרים פנימה ומרטיבים את הקרקע ואת הציוד והתשתיות שקיימים בה. אופציה נוספת היא שהמים חדרו פנימה בשל הצפה מאסיבית של מים שהייתה בבית עקב תקלה בצנרת, ריקון המים של המדיח, של מכונת הכיסה או לחלופין חדירה של מי גשם עקב גשמים עזים.  הפתרון לכל המצבים הללו הוא ייבוש תת רצפתי.

ייבוש תת רצפתי - על התהליך

הדבר הראשון שבעל המקצוע יעשה הוא בדיקה ראשונית שמטרתה לבחון את אחוזי הלחות במעבדה, לצורך בדיקה זו הוא ישתמש במכשור ייעודי. על מנת לאתר את מיקום הלחות יבצע בעל המקצוע מיפוי לשטח באמצעו קידוח במקום סמוי מהעין והוצאת חלק מהתשתיות אשר נמצאות מתחת לאריחים. על ידי בחינת הממצאים יוכל בעל המקצוע לדעת מהי מידת הנזק. בנוסף, יבחן בעל המקצוע את הפער בין רמת הלחות לעומת התקן הישראלי, אשר עומד על 3% במצע סומסום ו- 6% במצע חול. תוצאות הבדיקות יאפשרו לבעל המקצוע להתאים את הייבוש התת רצפתי למצב. היום אין צורך בשיפוץ מורכב ובפגיעה באורח החיים של בני הבית. ישנן מספר מכונות ייעודיות לייבוש רצפה, ביניהן: מפזרי חום, מכונות ייבוש תת רצפתי על ידי שרוולי וואקום, ייבשני עיבוי, מפוחים רדיאליים ומפוחים אקסיאלים. חברתינו עובדת עם מגוון מכשירים חדישים ואנו יודעים כיצד לבחור במכשיר המתאים ביותר לפתרון הבעיה. לאחר הטיפול תבצע החברה בדיקה של רמת הלחות על ידי דגימת מצע, בצורה זו יהיה ניתן לדעת האם הטיפול הושלם או האם יש צורך בייבוש נוסף. יש לציין כי מחיר ייבוש תת רצפתי נקבע על פי מטרים וכי רצוי לקבל שירות מבעל מקצוע שמבין גם בייבוש תת רצפתי וגם באיתור נזילות כאחד.אנו באינפרא סורג'ון נשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם שירות מקצועי ואמין.

בהתאם לתוצאות הללו, אנו מתאמים את תוכנית העבודה שמתאימה לבית זה באמצעות ייבוש תת רצפתי.

שיפוץ בבית

בעבר כאשר גילו מים כלואים לא הייתה ברירה אלא לבצע שיפוץ כללי בבית. הפרויקט כלל הרמה של כל המרצפות, פינוי התשתיות וייבוש משמעותי של השטח. רק לאחר כמה ימים הניחו תשתיות חדשות ועליהן הדביקו אריחים חדשים. מדובר בפרויקט שאורך כמה ימים או כמה שבועות, יוצר הרבה לכלוך ובלגן ובמקרים רבים בני הבית אינם יכולים לשהות בבית בעת השיפוץ ועליהם לגור במהלך תקופה זו במקום אחר.

לעומת זאת היום כאשר אפשר להשתמש בשיטה של ייבוש תת רצפתי, הכול הרבה יותר קל ואין כל צורך לבצע שיפוץ רציני שישנה את השגרה בבית. תהליך הייבוש פותר בדרך כלל את מלוא הבעיה ומייתר את הצורך לבצע שיפוץ, דבר שכרוך בסכומי כסף משמעותיים.

מכונות לייבוש הרצפה

קיימות כמה סוגים של מכונות אשר מבצעות ייבוש של הרצפה בדרכים מתוחכמות וחדשניות. מדובר במכשור מתקדם וייחודי אשר אינו מרעיש ולכן הימצאותו אנה משבשת את אורח החיים בבית.

הסוגים של מייבשי הרצפה שבהם אנו משתמשים:

  • מפזרי חום
  • מכונות ייבוש תת רצפתי באמצעות שרוולי וואקום
  • מפוחים אקסיאלים
  • מפוחים רדיאליים
  • ייבשני עיבוי

אופן ייבוש השטח מתחת לאריחים

כדי לייבש את התשתיות מפעילים את המכשירים השונים מעל המיקומים שבהם התגלו הכמויות הגדולות של הלחות. מפזרים את המכשירים באופן מקצועי בהתאם לצורך בכל נקודת בעייתית.

מכונות ייבוש תת רצפתי פועלות באמצעות כמה שרוולי וואקום אשר יוצאים מהמכונה ומפזרים אוויר בנקודות שבוצעו בהם חורים באמצעות כוס היהלום. בכל כמה שעות או כמה ימים על פי הצורך משנים את מיקומם של שרוולי הוואקום על האריחים וכך סורקים את כל השטח שיש לייבש אותו.

בדיקת המקום לאחר פעולות הייבוש

באמצעות מכשיר לבדיקת רמת הלחות בוחנים את רמת הלחות בתשתיות החול והסומסום כדי לוודא שיש שינוי ולבדוק את הרמה הנוכחית. שולחים דגימה של המצעים למעבדת קרקע ובהתאם לתשובות מתקבלת החלטה אם יש צורך בביצוע ייבוש נוסף לפרק זמן מסוים, או שהמקום הגיע לרמה של התקן הישראלי ולכן הפרויקט של ייבוש תת רצפתי הסתיים.

השלכות של מים כלואים

לתופעה של מים כלואים יש השלכות רבות וכדי להימנע מהם, קיימת חשיבות רבה לביצוע מהלך של ייבוש תת רצפתי, מוקדם ככל האפשר ולא להמתין כיוון שהבעיה לא תיפתר מעצמה לאור התנאים הסביבתיים.

הנראות של הבית – הבתים שבהם יש רטיבות בקירות או בתקרה, אינם אסתטיים ולכן לא נעים לגור בבבית ולא נעים לארח אורחים.

תשתיות לא תקינות – לאור הרטיבות קיים חשש לפגיעה במערכת החשמל. מדובר במצב מסוכן שבו יוצר חיכוך בין המים לחשמל. החשש קיים גם למערכת הגז כיוון שהצנרת עוברת מתחת לאריחים. לכן קיימת חשיבות רבה לבצע את פרויקט ייבוש תת רצפתי ללא דיחוי.

נזקים של המבנה – נזילת מים בקירות מובילה להיווצרות של חלודה בברזל ויש לכך השלכות על יציבותו של המבנה. מעבר לכך קיים סיכוי מעת לעת לתזוזות של הקרקע ולא רק בעת רעידת אדמה.

נזקים לבריאותם של בני הבית – לאור ההתפשטות של האלרגיות השונות, דבר שלא היה ידוע בעבר, קיימות השלכות משמעותית של הרטיבות ושל העובש והפטריות על הופעתם של אלרגיות ועל בעיות במערכת הנשימה. זו הסיבה שחשוב לטפל בנושא המים הכלואים מהר ככל האפשר.

זקוקים לביצוע ייבוש תת רצפתי? חייגו אלינו

073-7780505

שאלות ותשובות

אמנם ייבוש תת רצפתי הוא בטוח בדרך כלל, אך חשוב להקפיד על אמצעי זהירות נאותים. ודא כי אספקת החשמל לאזור הפגוע כבוי, במיוחד אם יש מים עומדים או רכיבים חשמליים בתת הרצפה. היזהר בעת העברת או הפעלת ציוד ייבוש כדי למנוע תאונות. בנוסף, אם קיים עובש, רצוי ללבוש ציוד מגן כגון כפפות ומסכות כדי למזער את החשיפה לעובש.

ייבוש תת רצפתי הכרחי במצבים בהם נגרם נזקי רטיבות או מים מתחת למערכת רצפה מוגבהת. זה יכול לקרות מסיבות שונות, כולל דליפות, הצפות, בעיות צנרת או הצטברות לחות מוגזמת. ייבוש מהיר חיוני כדי למנוע נזק מבני, צמיחת עובש ובעיות פוטנציאליות אחרות.

ייבוש תת רצפתי הוא שיטה המשמשת להסרת רטיבות וייבוש אזור התת רצפת מתחת למערכת רצפה מוגבהת. זה כרוך בדרך כלל בשימוש בציוד ייבוש מיוחד. הציוד ממוקם בצורה אסטרטגית כדי ליצור זרימת אוויר ולקדם אידוי, ייבוש יעיל של תת הרצפה ומניעת צמיחת עובש או נזק נוסף.

הזמן הנדרש לייבוש תת רצפתי יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו חומרת נזקי הלחות, גודל האזור הפגוע, הלחות בסביבה וציוד הייבוש בו נעשה שימוש. במקרים מסוימים, עשויים לחלוף מספר ימים לייבוש מלא של תת הרצפה. אנשי מקצוע עוקבים בדרך כלל אחר תהליך הייבוש באמצעות מדי לחות כדי להבטיח שהאזור יבש היטב לפני תחילת עבודת השיקום.

בעוד במקרים קלים של ייבוש תת רצפתי ניתן לטפל בעצמך, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית לייבוש יעיל ויסודי. לאנשי מקצוע יש את המומחיות, הציוד והידע להעריך את היקף נזקי הרטיבות, לקבוע את שיטות הייבוש הטובות ביותר ולהבטיח שתהליך הייבוש נעשה בצורה נכונה כדי למנוע בעיות נוספות.