חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקון מרזבים

מרזבים הם מערכת חיונית שמטרתה להוביל מי גשמים מהגג הרחק מהיסודות של הבית. כאשר המרזבים אינם מתפקדים כראוי, עלולה להיגרם נזילה משמעותית, שתגרום לנזק לרכוש ואף לסכנה בטיחותית.

תיקון מרזבים

סוגי מרזבים:

סוג המרזב

תכונה

מרזבי פח מגולוון

זוהי האפשרות הנפוצה ביותר בישראל. מרזבים אלו עמידים בפני קורוזיה וחלודה, יחסית זולים וקלים להתקנה. עם זאת, הם נוטים להתחמם בקיץ ולגרום להיווצרות עיבוי, ועלולים להיפגע מפגעי מזג אוויר קשים

מרזבי אלומיניום

מרזבים אלו קלים משקל, עמידים בפני קורוזיה וחלודה, וחזקים יותר ממרזבי פח מגולוון. הם גם יקרים יותר, אך מציעים מגוון רחב של צבעים ועיצובים

מרזבי PVC

מרזבים אלו קלים משקל, זולים וקלים להתקנה. עם זאת, הם אינם חזקים כמו מרזבי פח מגולוון או אלומיניום, ועלולים להיפגע בקלות מפגעי מזג אוויר

מרזבי בטון

מרזבים אלו מותקנים בתוך קירות המבנה ואינם נראים לעין. הם חזקים ועמידים מאוד, אך התקנתם יקרה ומורכבת יותר

מרזבי פלסטיק

מרזבים אלו קלים משקל, זולים וקלים להתקנה. עם זאת, הם אינם חזקים כמו מרזבי בטון ועלולים להיפגע בקלות מפגעי מזג אוויר

סוגים נפוצים של בעיות במרזבים

  • סתימות: עלים, ענפים, לכלוך ואבק עלולים לסתום את המרזבים ולמנוע זרימה תקינה של מים.
  • נזילה במרזב: חלודה, פגמים בחיבורים, או סדקים במרזב עלולים לגרום לנזילות.
  • שיפוע לא תקין: אם המרזבים אינם מותקנים בשיפוע הנכון, מים עלולים להצטבר ולגרום לנזילה.
  • התרחבות והתכווצות: שינויי טמפרטורה קיצוניים עלולים לגרום למרזבים להתכווץ ולהתרחב, מה שעלול לגרום להיווצרות סדקים ופגמים.

מהם הסימנים המעידים על בעיה במרזבים?

  • רטיבות בקירות או בתקרה: סימן ברור לנזילה במרזבים.
  • התקלפות צבע: מים שמצטברים עלולים לגרום להתקלפות צבע בקירות החיצוניים.
  • עובש וטחב: סביבה לחה מעודדת התפתחות עובש וטחב.
  • השמעת טפטופים: סימן ברור לנזילה במרזב.

תיקון מרזב חיצוני

מרזב חיצוני הוא הצינור ניקוז מים המותקן מחוץ למבנה, והוא מותקן לאורך קירותיו. במקרה של נזילה, איתור מקור הנזילה הוא הצעד הראשון. לאחר איתור מקור הנזילה, ניתן לאטום את הסדקים או החורים באמצעות חומרים מיוחדים כמו חומר אפוקסי.

תיקון מרזב פנימי

מרזב פנימי הוא צינור ניקוז מים המותקן בתוך קירות המבנה. תפקידו לנקז מים מגגות, מרפסות וחצרות. תיקון מרזב פנימי יכול להיות מורכב יותר מתיקון מרזב חיצוני, כיוון שהגישה אליו מוגבלת ולכן נדרש ציוד מתקדם וטכנולוגיה חדישה בכדי לטפל בבעיה. לנו יש את הציוד הדרוש בכדי לטפל בתיקון ללא הרס.

תיקון מרזב פנימי

חשיבות תיקון מרזב כשמתגלה נזילה

למרזבים יש תפקיד חשוב מאד בהיערכות לימי החורף הגשומים. תפקידם של המרזבים הוא לנקז את כל מי הגשמים ולהוביל אותם אל הקרקע. התזת אפוקסי בתוך הצינור יכולה לסייע בתיקון מרזבים רבים.

מדוע מומלץ לתקן מרזבים לקראת החורף?

לקראת החורף אנשי המקצוע בודקים את תקינותם של המרזבים, הם מוודאים שכל הכמות של המים אשר מוזרמת על הגג אכן מצליחה לרדת במהירות לאורכו של כל צינור המרזב כלפי מטה. מעבר לכך מצטברים כל הזמן אבנים, עלים ולכלוכים נוספים בתוך במרזבים ולכן יש לנקות הכול באמצעות זרמי מים חזקים, כדי שקווי המרזבים יהיו נקיים לחלוטין ולא יהיו בהם חסימות.

כדי להקל על פעילותם של המרזבים אפשר לחבר אגן ניקוז בפתח העליון וכך הוא מושך את כל כמות המים לכיוון הצינורות של המרזבים.

תכיפות בדיקת תקינות המרזבים

בדיקה מקיפה של המרזבים יש לבצע לפני תחילת החורף כדי ליצור היערכות מושלמת וכדי שיהיה די זמן לבצע תיקונים במידת הצורך. בנוסף לכך מומלץ לבצע בדיקות נוספות פה ושם לאורך החורף. אחת הסיבות החשובות היא שעקב הרוחות עלולים לעוף דברים גדולים לתוך המרזב כמו ענפים עבים והם יחסמו את מעבר המים מהגג אל תוך המרזב והירידה למפלס הכניסה. כאשר המרזב סתום כל המים יצטברו על הגג ולאור משקלם הרב הם עלולים לחדור פנימה ולהגיע אל הדירות בקומות העליונות.

מהן ההשלכות של מרזבים לא תקינים?

מרזבים אשר אינן תקינים לא מעבירים את כל כמות המים כלפי מטה, זה קורה כאשר יש בהם חורים בפח או כשלים בחיבורים ביניהם. לכן המים הללו עלולים להרטיב בדרך את הקירות של הדירות בקומות התחתונות ולכן עלול להיות לכך נזק משמעותי.

תיקון מרזבים ללא הרס בשיטה חדשנית

באמצעות מצלמה תרמית אנחנו בוחנים את מצבו של החלק הפנימי של צינור המרזב. לא אחת מגלים שיש בתוכו פריטים שיוצרים נזק כמו מסמרים, ברגים, ברזל בניין ועוד. האלמנטים הללו יוצרים חורים בצינור ולכן קיימת נזילת מים מהצינור החוצה.

בעבר כדי להתמודד עם בעיה של תיקון מרזבים, היה צורך לשבור את הקיר, לגלות את הצינור ולבצע חיתוך של הצנרת בנקודה שבה היה החור ולאחר מכן לחבר יחידה חדשה של הצינור, עד סגירה הרמטית מחודשת של המרזב. כיום פותחה השיטה החדשנית והיא מאפשרת תיקון המרזב ללא הרס.

כעת אנו פועלים באמצעות שיטה חדשה אשר כוללת החדרה לצינור הקיים שרוול פנימי אשר עשוי מסיבים אפוקסים אשר מוכנסים פנימה בשיטה של תיקון מרזבים התזת אפוקסי בתוך הצינור. הפעולה מתבצעת על ידי החדרת בלון פנימה וגם צינור פנימי אשר מכיל את החומר האפוקסי. הבלון מנפח את הצינור והוא תופס את מלוא החלל הפנימי. הנוזל נשפך פנימה ולאחר שהוא מתייבש לחלוטין כל החלק הפנימי הוא אטום. כדי לבצע עבודת איטום מושלמת, ההתזה מתבצעת בפעם הראשונה ולאחר המתנה של שלוש שעות היא מתבצעת פעם נוספת.

אלו פעולות מתקדמות שמתבצעות ללא הרס ולכן חוסכות הרבה מאד זמן וכסף. כך אנו פותרים את נושא תיקון מרזבים באמצעות התזת אפוקסי בתוך הצינור, ללא צורך בפירוק הצינור או בהחלפתו בצינור חדש.

תיקון מרזבים בעזרת התזת אפוקסי בתוך הצינור

תיקון מרזבים בעזרת התזת אפוקסי בתוך הצינור היא שיטה חדשנית ומתקדמת המאפשרת איטום וחיזוק של מרזבים ללא צורך בהריסה או החלפה.

איטום מרזב מבפנים עם שרוול אפוקסי

הסיבים האפוקסים הם חומר איטום בטיב מעולה ולכן פעולות האיטום של התזת אפקסי בתוך הצינור שמבצעים באמצעותו הם איכותיים ועמידים ביותר. פעולות התיקון באמצעות חומר זה יחזיקו מעמד שנים רבות לנוחותם של הדיירים.

לאחר שהמקום יבש לחלוטין אפשר לבדוק את אופן זרימת המים. באופן ברור רואים שכל המים יורדים כלפי מטה כשהם בתוך תוואי הדרך והם לא מרטיבים את הקירות של הדירות בקומות התחתונות.

תיקון מרזב פנימי

כיצד מתבצע התהליך?

שאלות נפוצות בנושא תיקון מרזבים:

כמה מהסימנים הנפוצים לכך שיש צורך בתיקון המרזב יהיו נזילות או טפטוף מהמרזב, מרזבים נפולים עם חיבורים רופפים ומנותקים, חלודה או קורוזיה.

המרזבים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים כמו אלומיניום, ויניל, פלדה, נחושת ואבץ, ואת כל אלו ניתן לתקן.

כמה מהתיקונים יכולים להיות קלים, כגון חיבור מחדש של חלקי מרזבים רופף או ניקוי עלים שהצטברו במרזב כל עוד המרזבים לא מותקנים בגובה רב. לתיקונים מורכבים יותר, כמו תיקון נזילות,וניקוי מרזבים בגובה מומלץ לקחת לאנשי מקצוע.

מומלץ לבצע בדיקה וניקוי של המרזבים שלכם לפחות פעמיים בשנה, לפני החורף ואחריו וכל תיקון נדרש מומלץ לבצע בהקדם בכדי למנוע נזקים עתידיים.

כן, אנשי מקצוע המבצעים תיקון מרזבים מציעים גם שירותי ניקוי מרזבים בכדי לסייע במניעת נזקים עתידיים ולהבטיח ניקוז תקין.

הזמן שלוקחת עבודת תיקון מרזבים תלוי בהיקף הנזק ובגודל הבית. ניתן לסיים תיקונים קטנים תוך מספר שעות, בעוד שתיקונים רחבים ומורכבים יותר עשויים להימשך גם יום או יומיים.

אם המרזבים אינם ניתנים לתיקון, יהיה צורך בהחלפתם. מתקין מרזבים מקצועי יכול לסייע בבחירת סוג וגודל המרזבים המתאים לביתכם.

ניתן לתחזק את המרזבים על ידי ניקיון קבוע, גיזום עלים וענפים התלויים מעליהם ובדיקת נזילות או נזקים לאחר סערות, גשמים חזקים ועונת החורף.

לסיכום

תיקון מרזבים בעזרת התזת אפוקסי היא שיטה יעילה, מהירה ומתקדמת המאפשרת תיקון וחיזוק של מרזבים ללא צורך בהריסה או החלפה. יתרונותיה הרבים הופכים אותה לפתרון אטרקטיבי הן עבור בעלי בתים פרטיים והן עבור מנהלי נכסים. צרו איתנו קשר עוד היום וקבלו הצעת מחיר משתלמת

 

אולי יעניין אותך גם >>> צילום מרזבים | ניקוי מרזבים

לתיקון מרזבים בעזרת התזת אפוקסי חייגו אלינו

073-7780505