חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת סתימות ביוב

סתימות ביוב הן נושא בעייתי בבתים פרטיים ובבניינים רבי קומות של מגורים ושל משרדים. בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בנושא פתיחת סתימות ביוב ולכן האופציות הן רחבות ומהירות הרבה יותר.

מכשיר לפתיחת סתימות ביוב

אנו משתמשים בסוגים שונים של מכשירים כדי לטפל נקודתית בנושא פתיחת סתימות ביוב וזאת על פי התקלה הספציפית בכל קו ביוב. יש סתימות שנוצרות עקב השלכה של חפץ גדול לצנרת הביוב. הוא חוסם את כל הקוטר של הצינור ולכן המים לא מסוגלים לעבור והחץ תקוע ולא זז. לכן יש לשלוף אותו תוך שימוש במכשיר המתאים ביותר.

יש סתימות אחרות אשר נגרמות עקב הצטברות של שומן רב בצנרת ובכל הדפנות שלה, או לחלופין כאשר שורשים של עץ שגודל בסמוך לקו הצנרת, חודרים פנימה לתוך הצנרת ולאט לאט הם תופסים שטח גדול בתוך הצנרת. עקב כך נוצרת חסם משמעותי ויש לבצע פתיחת סתימות ביוב כדי לשחרר את החסימה ולאפשר למים לנוע בכמות ובקצב הנדרשים.

כיצד תהליך פתיחת הסתימות מתבצע

אנשי המקצוע המיומנים שלנו קודם כל מפעילים מצלמה תרמית ובצבעים צילום צנרת בכדי למצוא את המיקום המדויק של התקלה וכדי להחליט מהו המכשור שיהיה הנכון ביותר להפעיל. כשמדובר במקרים פשוטים, אפשר לבצע פעולות ידניות לצורך פתיחת סתימות ביוב, כמו שימוש בכבל גמיש בעל תפסן בסופו, אשר קולט את החפץ הבעייתי ומושך אותו החוצה לאחד הכיוונים.

סתימות שיש להרוס

קיימות סתימות משמעותיות שיש להרוס ולחלץ אותן כמו גושי בטון, חומרי בניין שהושארו בתוך הצנרת, שורשי עץ שצמחו בחלק הפנימי ועוד. לצורך כך בוחנים באמצעות הרובוט את המיקום של החסימה ולאחר מכן הרובוט הזעיר מוכנס לתוך הצנרת. כאשר נוצר המפגש עם החסימה הבעייתית הרובוט מבצע פתיחת סתימות ביוב על ידי הריסה וכתישה של החסימה. כשמדובר בשורשים, הם נחתכים ויוצאים החוצה עם מי הביוב וכך זרימת המים חוזרת להיות כמו בעבר.

אך כשמדובר בגוש גדול יש בטון יש לבצע גם ניסור של הבטון באמצעות כוס יהלום. זהו החומר היחיד שמסוגל לבצע ניסור של הבטון לאור החדות שלו. לאחר החיתוך של הבטון לחלקים קטנים אפשר להוציא אותם ידנית, או שהם נשטפים החוצה בזרם המים.

הרובוט הוא כלי חדשני בעל יכולות מופלאות והוא מסייע מאד בביצוע עבודות אינסטלציה מורכבות וסבוכות. לאחר שהרובוט פתר את בעיית פתיחת סתימות ביוב, אין צורך לבצע הליך של ריקון תכולת הקו באמצעות ביובית.

מכשיר לשטיפת קווי מים בלחץ

אחת האפשרויות המוצלחות ביותר היא שטיפה של כל קווי הביוב באמצעות מכשיר לחץ. הזרם החזק מצליח לשחרר כל חפץ אשר תקוע לרוחבו של הצינור או פריטים אחרים שאינם מאפשרים זרימת מים תקינה. בהזדמנות זו מנקים גם באמצעות לחץ המים את הדפנות של קווי הביוב, כיוון שהצטברו עליהם הרבה חיידקים ולכלוך.

מדובר במכונה שהיא עוצמתית במיוחד ובדרך כלל היא פותרת בעיות שנראו מסובכות ביותר ובמיוחד כשמדובר בבתים רבי קומות שיש בהם צנרת ביוב ארוכה במיוחד.

פתיחת סתימה בביוב באמצעות לחץ מים

אחת האפשרויות האפקטיביות ביותר היא שימוש במכשיר שמפעיל זרנוק מים בלחץ גבוה אל תוך החלק הפנימי של צנרת הביוב. באמצעות מכשיר זה, הסתימה בדרך כלל זזה, נעה קדימה ויוצאת החוצה מהצינור. לאחר שחרור הסתימה, צנרת הביוב יכולה לעבוד במלוא התפוקה שלה, עם זרימה מקסימלית של כמות המים הנדרשת.

חיסכון כספי משמעותי בנושא האינסטלציה

בעבר כאשר היו סתימות מהותיות בקווי הביוב שלא הותירו ברירה, הוציאו את הקווים הישנים והתקינו קווים חדשים. זהו הליך שאורך זמן רב והוא גם יקר מאד לאור הצורך ברכישת צנרת, אביזרי אינסטלציה, תשתיות ועלויות של כמה ימי עבודה.

השימוש במכשור הטכנולוגי המתקדם מייתר זאת ואפשר לטפל בצנרת הישנה, לבצע פתיחת סתימות ביוב וכך להשמיש את קווי הביוב לעבודה תקינה וסדירה. הדבר יוצר מהפך בשירות ללקוחות החברה.

שאלות ותשובות

פתיחת סתימת ביוב בעצמך יכולה להיות מאתגרת ועלולה להיות מסוכנת. עם זאת, אתה יכול לנסות להשתמש בבוכנה כדי ליצור לחץ ולעקור את החסימה. חשוב לנקוט באמצעי זהירות וללבוש ציוד מגן, ואם הסתימה נמשכת או שאינכם בטוחים לגבי הטיפול בה, עדיף לפנות למומחה.

רצוי לקרוא לאיש מקצועי לפתיחת סתימות ביוב במצבים הבאים: אם ניסיתם לעשות זאת בעצמכם ללא הצלחה, אם הסתימה חמורה או חוזרת, אם יש ריח רע או אם אתם חושדים בבעיה משמעותית יותר בקו הביוב. לאנשי מקצוע יש את המומחיות והציוד המיוחד לטפל בסתימות מורכבות ולהבטיח תיקונים ותחזוקה נאותים.