חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת עשן בביוב

בדיקת עשן בביוב היא בדיקה מהימנה וחשובה כדי לדעת מה קורה בנתיב הפנימי של הצנרת. קיימים מצבים שונים שבהם הבדיקה הזו תעניק לאיש המקצוע מידע חשוב ובהתאם לכך הוא יקבל החלטה אילו פעולות טכניות עליו לבצע.

מהי בדיקת עשן בביוב?

על פי התוכניות בכל בית מערכת הצנרת אמורה הייתה להיות מותקנת בדרך מסוימת. יש מקרים שבהם יש חשש שההתקנה לא בוצעה כראוי ולכן יש כשלים בתפקוד היום יומי שלה. זה קורה אם קו הצנרת היה אמור להיות ישר ובקטע מסוים לנוע שמאלה באמצעות זווית 90 מעלות אך המסלול השתנה ובפועל הוא אחר.

כאשר מבצעים בדיקת עשן בביוב מסתבר שבמקרים רבים המערכת הפנימית הותקנה בפועל בצורה אחרת ויש לה מסעפים ( אביזרי T  ) ולכן המים נובעים מכמה מקומות ולא ממקום אחד כפי שהיה אמור להיות התכנון המקורי.

ביצוע הבדיקה בפועל

אנשי המקצוע שהם מומחים בתחום זה, מחדירים פנימה נוזל עשן צבעוני שהוא ללא ריח, העשן מציף את כל מערכת הביוב. באמצעות מצלמה מתוחכמת שמיועדת למטרה זו מצלמים את כל הנתיב של העשן ואז מגלים אם כל כמות העשן יוצאת מפתח אחד בלבד, או לחלופין היא יוצאת מכמה פתחים.

כאשר מגלים בעת בדיקת עשן בביוב שהעשן יוצא מכמה מקומות הדבר מעיד על כך שהיה כשל בתכנון או בבנייה עצמה.

זקוקים לבדיקת עשן בביוב? חייגו אלינו 

073-7780505

שאלות ותשובות

לא, בדיקת עשן בביוב בטוחה לבני אדם ולסביבה כאשר היא מתבצעת באמצעות עשן לא רעיל. העשן המשמש בבדיקות אלו תוכנן במיוחד כדי להיות לא מסוכן ואינו מהווה סיכון לבריאות האדם. העשן מתפזר במהירות ואינו גורם לפגיעה ארוכת טווח בסביבה.

בדיקת עשן בביוב יכולה לגלות מגוון בעיות, כולל סדקים, נזילות, צנרת מנותקת או שבורה, חיבורים פגומים ואפילו חיבורים אסורים למערכת הביוב. על ידי זיהוי חזותי של האזורים שבהם בורח העשן, אנשי מקצוע יכולים להעריך את מצב קווי הביוב, לקבוע נקודות פוטנציאליות לחדירה או פליטה ולתכנן תיקונים או תחזוקה מתאימים.

במהלך בדיקת עשן משתמשים במפוח או במכונת עשן להחדרת עשן לא רעיל שנוצר באופן מלאכותי למערכת הביוב. העשן בלחץ, מה שמאפשר לו לזרום דרך הצינורות ולברוח דרך כל פתח. לאחר מכן, אנשי מקצוע מתבוננים בעשן כשהוא בוקע מהאדמה, מבורות ביוב, חיבורי בניין או נקודות כניסה פוטנציאליות אחרות, ומצביעים על אזורים של דאגה להערכה נוספת או תיקון.