חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צילום צנרת ביוב

יש מקרים שבהם יש לבצע צילום צנרת ביוב כדי להבין מה קורה בחלק הפנימי של הצינור. זה קורה במקרים של נזילה וגם במקרים של חסימה. רק לאחר שרואים את ההתרחשות הפנימית אפשר להגיע למסקנות על הפעולות שיש לבצע במקום זה, כדי לפתור את הבעיות שנוצרו.

איתור נזילה בעזרת צילום הצנרת

גם כאשר יש נזילה ולא ברור מהיכן היא נובעת, מבצעים צילום צנרת ביוב. אם מגלים שיש חור באחד המיקומים לאורך הקו, הדרך הנוחה והמהירה לפתור זאת היא ללא הרס. באמצעות מכשור מתוחכם אנו מחדירים לתוך הצינור הקיים צינור פנימי חדש אשר עשוי מסיבי זכוכית. צינור זה יוצר אטימה מוחלטת כך שלחור אין כל השפעה על זרימת המים.

כעת כל המים עוברים רק דרך הצינור החדש ולכן הכול קורה בתוך תוואי הדרך ואין נזילות החוצה כלל. זהו פתרון אופטימלי למצבים שבהם יש חורים בצנרת ובעבר חתכו את הצינור כדי להוציא את החלק עם החור והתקינו במקומו קטע צינור חדש, הידקו אותו כראוי וכך כל המים זרמו בנתיב הנכון.

הדבר גזל זמן רב וחומרי בנייה, כך שהוא היה גם יקר וזאת לעומת המצב העכשווי שבו פועלים רק באמצעות אחד מהמכשירים החדשניים שמבצעים עבודה באיכות גבוהה ביותר ופותרים את הבעיה במהירות.

צילום קווי ביוב

כאשר יש נזילה או חסימה בקווי הביוב, יש להבין מה קורה בחלק הפנימי של הצינור ובהתאם לכך לקבל החלטות כיצד לפתור את הבעיה. לשם כך מבצעים צילום קווי ביוב.

בשנים האחרונות נכנסו מכשירים מתוחכמים מאד לתחום האינסטלציה והם מסייעים מאד לביצוע צילום ופעולות בצנרת הביוב. מדובר בנושאים בעייתיים שעד לפני כמה שנים היה צורך לפרק קירות כדי לגלות את הצנרת, לחתוך אותה ורק לאחר מכן גילו מהי התקלה.

אך היום הזמנים השתנו בתחום זה מקצה לקצה, אנו נעזרים במצלמה ייעודית אשר מבצעת צילום קווי ביוב לכל אורכם וזאת כדי לגלות את המיקום הבעייתי. קיימים כמה דגמים מעולים של המצלמות מסוג זה, הם קלים לנשיאה, לכן קל מאד לקחת אותם ממקום למקום על פי הצורך.

חלק מהמצלמות פועלות בשיטה של מאתרים משולבים ואקוסטי גז וזאת כדי להשיג את המידע הברור ביותר של מה שקורה בצנרת הפנימית. המכשיר כולל גם רמקול מובנה, מיקרופון, שישה לדים שמאירים את תוואי הדרך ומסך כדי לראות את צילום קווי ביוב שהמצלמה מצלמת בזמן אמת.

מצלמת צנרת ביוב

בעולם המודרני אין שום צורך לשבור קיר כדי לגלות את הצנרת ולחפש לכל אורכה את הנקודה הבעייתית. אנחנו מפעילים מצלמה תרמית או מצלמה מתוחכמת אחרת כדי לצלם את הצנרת. המידע המצולם שמופיע על הצג הוא ברור ואפשר לראות אם יש שורשים שצמחו בתוך הצנרת, יש חפץ שנפל לביוב, כמות של מגבונים שלא זזה, או כל בעיה אחרת.

הפעולה של המצלמה המתוחכמת

בשלב ראשון המצלמה מוכנסת פנימה ולאחר התקדמות מסוימת, היא נעצרת כיוון שהיא הגיעה לנקודת המכשול. אפשר לראות שם חסימה של חפץ גדול שחוסם את כל הקוטר, שורשים של עץ שצמחו בפנים, או לחלופין נזילת מים שנובעת מאביזר חיבור שנפל ולכן אין אטימה. כדי לטפל בשחרור של חפץ גדול, אנו מחדירים מכשיר ובו דיזה שמפעילה זרנוק עוצמתי מאד של מים. לאור הלחץ הגבוה ברוב המקרים החסימה משתחררת וזו ההזדמנות לנקות את כל הדפנות של הצינור מהרבה מאד פסולת שקיימת בפנים.

אם החסימה לא השתחררה או שמדובר בשורשי עץ, הפעולה הבאה מתבצעת באמצעות הרובוט בכדי לבצע ניקוי שורשים בביוב. אנחנו מכניסים רובוט זעיר לתוך הצינור והוא מקבל פקודות מה לבצע ומתי. הוא נע פנימה עד שהוא נתקל בשורשי העץ, בשלב זה הוא מתחיל להשתמש באביזר שמבצע חיתוך וכתישה של השורשים.

יש שורשים שהם דקים וארוכים ולכן קל לרובוט לחתוך אותם והם יוצאים החוצה מהצינור. אך יש גם שורשים שהם עבים מאד כיוון שהיו בתוך הצנרת חודשים רבים ולכן לוקח לרובוט פרק זמן ארוך עד שהוא מתיים את החיתוך שלו. לאחר שהשאריות של השורשים יוצאות החוצה, אנחנו רואים באמצעות המצלמה אשר מבצעת צילום קווי ביוב את העובדה שהשטח היה לשטח נקי ולכן המים זורמים בתוך הצינור באופן חופשי מקצה לקצה ללא כל קושי.

פעולות מתוך צילום צנרת ביוב

צילום צנרת ביוב על ידי אנשי מקצוע מיומנים כרוך בפעולות מיוחדת יותר ובנהלים מקצועיים. השלבים הכרוכים בדרך כלל בצילום צנרת הביוב:

ציוד טכנולוגי מיוחד

צלמי הצנרת המקצועיים המיומנים בצילום צנרת ביוב משתמשים לרוב בציוד מיוחד כגון מצלמות דיגיטליות איכותיות עם עדשות רחבות זווית, מערכות מצלמות לבדיקת צנרת ותאורה מיוחדת לצילום תמונות ברורות ומדויקות.

עריכת בדיקה מוקדמת

לפני הכנסת המצלמה לצינור, נערכת בדיקה מוקדמת על מנת לבדוק את מצב הצינור, לזהות סכנות או חסימות פוטנציאליות ולקבוע את הגישה הטובה ביותר לצילום התמונות.

הכנת השטח

אנשי המקצוע יבטיחו שהאתר יהיה בטוח ונגיש למצלמה ולציוד, וינקטו באמצעי זהירות למניעת נזק למצלמה או לציוד

הכנסת המצלמה

אנשי המקצוע יכניסו את המצלמה בזהירות לצינור, ויוודאו שהיא ממוקמת נכון ומהודקת היטב

צילום התמונות

כשהמצלמה נעה בצינור, אנשי מקצוע יצלמו תמונות באיכות גבוהה של פנים הצינור באמצעות המצלמה המיוחדת וציוד תאורה מיוחד

סקירת התמונות

לאחר ביצוע התמונות, אנשי המקצוע יסקרו אותן בקפידה כדי לזהות את סימני הנזק, סתימות או בעיות אחרות הדורושות תיקון

שאלות נפוצות בנושא צילום צנרת ביוב:

צילום צנרת ביוב יכול להיות שימושי למטרות בדיקה ותחזוקה, כמו גם לתיעוד מצב ופריסה של הצנרת.

כן, חשוב לנקוט באמצעי בטיחות מתאימים בעת עבודה בחללים סגורים וליד חומרים שעלולים להיות מסוכנים, כגון גזי ביוב. זה עשוי לכלול לבישת ציוד מגן וביצוע פרוטוקולי בטיחות.

צילום צנרת יכול לסייע בזיהוי בעיות כגון סדקים, חסימות, קורוזיה, חדירות שורשים וסוגים אחרים של תקלות.

היתרונות כוללים זיהוי מוקדם של בעיות, שיפור תהליכי תחזוקה ותיקון, והבנה כללית ותיעוד טובים יותר של מערכת הביוב.

הפתרונות של אינפרא סורג'ון מותאמים אישית לצרכים של קהל היעד והלקוחות. המשמעות היא חיסכון בזמן, בהוצאות ובנזק מיותר. כדי לתאם בהקדם צילום של צנרת הביוב, כל שנדרש הוא ליצור קשר עם המומחים של אינפרא סורג'ון.

זקוקים לביצוע צילום בצנרת הביוב? חייגו אלינו 

073-7780505